Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Saturday, May 2, 2009

Muhyiddin Pamer "Rolls Royce Diutamakan" - TVAntara



Ketika rakyat sedang bergelut dengan keperitan dan kesengsaraan akibat kehilangan pekerjaan serta punca rezeki angkara kegawatan ekonomi yang melanda negara, ketika itulah pemimpim-pemimpin Umno dan Barisan Nasional memperagakan kekayaan yang mereka diperolehi hasil rompakan dana dan hasil mahsul bumi bertuah ini.

Lihat saja kepada kereta Rolls Royce yang digunakan oleh Timbalan Perdana Menteri, Muyiddin Yassin ketika menziarahi jenazah isteri Ketua Menteri Sarawak, Laila Taib yang meninggal dunia akibat barah payu dara dua hari lepas.

Jelas terpampang "Timbalan Perdana Menteri" pada plat kereta yang berwarna biru muda itu ketka kenderaan itu keluar dari kediaman Taib Mahmud.

Mungkin bukan kepunyaan Muhyiddin, mungkin juga kepunyaan Taib Mahmud, yang digelar dikalangan rakyat negeri Bumi Kenyalang itu "the white-haired Rajah of Sarawak", mungkin juga kereta sewa, semuanya mungkin.

Tetapi yang jelas ke mana perginya slogan mereka yang konon mahu mempertahankan kereta nasional, Proton? Hina sangatkah menggunakan Proton Perdana sekalipun bukan Camry untuk tujuan menziarah orang mati?

Gambar yang diambil oleh Bernama ini jelas memperlihatkan kepada rakyat jelata betapa angkuh dan hipokritnya pemimpin umno dan BN yang melaung-laungkan slogan "Rakyat Didahulukan" sehingga terkeluar anak tekak tetapi pada nada dan hembusan nafas yang sama mempamerkan satu gaya kehidupan yang penuh dengan sifat tamak haloba dan kerakusan harta dunia.

Pada saat rakyat marhaen teraba-raba mencari sesuap nasi bagi menghidupkan anak, isteri serta keluarga dalam kesempitan hidup yang membelenggu kehidupan mereka sang Qarun dan gerombolan pengikut-pengikut terus dibuai dalam kesenangan dan kekayaaan yang melimpah ruah tanpa sedikit pun terasa kesengsaraan yang terpaksa dilalui oleh pak tani, nelayan, pekerja kilang, tukang sapu, pengangkut sampah, buruh kasar, penganggur, peniaga kecil, penjual kueh di tepi jalan dan peniaga gerai makanan dan rakyat yang kais pagi makan pagin kais petang makan petang.

Ketamakan harta benda yang tiada penghujungnya ini jugalah yang merebak kepada ketamakan kuasa sehingga sanggup berkomplot untuk melakukan kudeta menjatuhkan kerajaan negeri Perak yang dipilih dan diberi mandat oleh rakyat untuk memimpin mereka.

Inilah budaya dan kehidupan Umno dan BN yang mahu terus memerintah bumi Malaysia agar mereka boleh terus menyelongkar khazanah dan baitulmal milik rakyat.

Slogan mendahulukan rakyat nyata kosong dan tidak mempunyai isi, kalau ada pun ia adalah pahit dan busuk yang akan meracuni sesiapa sahaja yang memakannya.

Biarlah pemimpin Umno dan Barisan Nasional terus hidup mewah dan berpoya-poya atas hasil rompakan harta rakyat yang mereka tindas dan zalimi. Rakyat melihat dan terus melihat kerenah dan telatah mereka, hatta dalam suasana kematian sekali pun budaya haloba mereka tidak pernah pudar dan malap malah terus marak.

Rakyat akhirnya akan menilai semuanya dan menjatuhkan hukuman yang berat sekali kepada mereka meskipun mereka masih terus mahu berpaut kepada dunia mereka yang penuh dengan kepalsuan.

TVA

No comments: