Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, December 24, 2008

Azhan harap pengundi Kuala Terengganu 'buka mata'

KUALA TERENGGANU, 24 Dis (Hrkh)- Juara Akademi Nasyid TV9, Azhan Atan yang menjejakkan kakinya kali pertama di Kuala Terengganu atas jemputan Dewan Pemuda PAS Terengganu berharap para pengundi akan membuka mata memilih calon yang terbaik dalam pilihan raya kecil 17 Januari depan.

Justeru beliau berharap agar para pengundi Kuala Terengganu dapat memilih calon yang lebih (dekat) kepada mardhotillah (keredhaan Allah).

"Yang pastinya minta kepada pengundi, supaya sebelum keluar mengundi, malamnya itu mereka membuat (solat) istikharah, meminta Allah menunjukkan calun.

"Pada saya (peribadi) saya, beri undi kepada PAS lah, tapi dalam bentuk umumnya, untuk pengundi atas pagar, biar dia fikir keputusan yang dibuat itu adalah didorong oleh ketentuan Allah SWT," katanya yang dipetik daripada laman web Buletin Online.

Menurutnya, beliau mengetahui jemputan itu dan telah pun bersedia dengan agenda politik dan pilihan raya terutamanya dalam konteks pilihanraya kecil parlimen Kuala Terengganu.

"Saya memang tahu program ini bersempena dengan program pilihanraya kecil Kuala Terengganu dan saya memang telah bersedia dan tidak ada masalah,?kata Azhan yang kini bernaung dibawah Hijjaz Record dan TV9.

"Ini kali pertama setelah johan akademi nasyid, untuk buat (konsert), tapi kalau pergi Terengganu untuk program-program mesyuarat Unit Amal, itu biasalah.

"Ini memang proses penjelajahan saya ke negeri-negeri, Terengganu antara negeri terakhir yang saya lawati,"katanya ketika ditemui Buletinonline sebelum memulakan persembahan dalam Konsert Hiburan Alternatif di Kuala Ibai semalam.-azm _

Sumber: HarakahDaily



No comments: