Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, January 5, 2009

Menteri Penerangan tidak faham kongsep liputan yang adil

MENTERI Penerangan Ahmad Shabery Cheek membuktikan beliau tidak memahami kongsep liputan yang adil sempena sempena pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Katanya ketika menjawab soalan wartawan mengenai liputan yang adil menjelang pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu, beliau hanya menyasarkan berita yang berkualiti berbanding dengan liputan yang adil.

“Saya tidak pasti apa yang dimaksudkan dengan liputan yang adil. Bagi saya, yang penting ialah nilai berita… dan mengenai nilai berita, bagaimana definisi mereka terhadap nilai berita. Saya serahkan kepada wartawan yang profesional untuk memikirkan apa yang terbaik daripada segi berita,” kata Shabery yang dilaporkan media arus perdana hari ini.

Beliau berkata sedemikian bagi mengulas mengenai satu rancangan khas mengenai Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu yang akan disiarkan setiap malam ini di TV1.

Rancangan berkenaan, dakwa Ahmad Shabery akan dikendalikan oleh seorang wartawan bebas yang berformat memastikan perjalanan program berkenaan memberikan manfaat kepada penonton di seluruh negara.

Sumber: Suara Keadilan

No comments: