Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, January 5, 2009

Tiada ahli India tinggalkan PKR

Tidak ada tindakan ahli-ahli India keluar PKR beramai-ramai susulan tidak berpuas hati terhadap parti itu dan terpengaruh dengan isu ahli parlimen Kapar, S Manikavasagam, kata timbalan presidennya.

Dr Syed Husin Ali menyifatkan usaha mengajak ahli-ahli berbuat demikian seperti disusun oleh bekas timbalan setiausaha agung PKR P Jenapala (foto, dua dari kiri) petang kelmarin di sebuah hotel sebagai "gagal".


"Tidak ada pemimpin India dari PKR yang hadir.

"Bilangan wartawan yang berkumpul mengharapkan berita hangat dari mesyuarat tersebut lebih ramai dari ahli biasa yang menghadiri mesyuarat ini," katanya.

"Bukan saja Jenabala kecewa, bahkan wartawan pun kecewa.

"Dua minggu lalu Jenapala digugurkan daripada jawatannya sebagai timbalan setiausaha agung kerana diisytiharkan muflis."

Dr Syed Husin juga menuduh pengarang-pengarang media arus perdana sebagai "sama sekali tidak menghormati etika kewartawanan" berhubung peletakan jawatan Manikavasagam sebagai timbalan pengerusi badan perhubungan PKR Selangor.

Beliau menyifatkan pengumuman peletakan jawatan Manikavasagam, juga dikenali Mike (foto, tiga dari kiri), kelmarin sebagai "cerita lama" kerana sejak September lagi telah mengumumkan hasrat berbuat demikian.

"Media mereka mengada-adakan hal yang tiada dan memutarbelit kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh pimpinan Pakatan Rakyat, terutama PKR," katanya.

Tambahnya, mesyuarat biro politik parti itu kelmarin "mengambil perhatian" tentang laporan meluas oleh sesetengah media berhubung isu ugutan meninggalkan PKR yang dibuat oleh Mike.

Isu-isu lain yang turut dibincangkan termasuklah laporan perkembangan politik Sarawak, pindaan perlembagaan PKR dan kongres nasional khas Februari ini.


Sumber: Malaysiakini

No comments: