Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Friday, August 29, 2008

Permatang Pauh bukti rakyat tolak cubaan bunuh karakter Anwar

KUALA LUMPUR, 28 OGOS (SK) - Kemenangan Anwar Ibrahim di Permatang Pauh telah membuktikan bahawa rakyat telah menolak politik desperado ciptaan Umno-BN yang melakukan cubaan pembunuhan karakter paling dasyat di dalam sejarah politik.

Menurut Ketua Angkatan Muda KeADILan Shamsul Iskandar Mohd Akin, kemenangan besar ini berbanding keputusan Pilihanraya Umum Mac lalu, membuktikan raktar menolak usaha-usaha pembunuhan karakter Anwar Ibrahim tanpa kompromi.

“AMK melihat kemenangan ini juga menjawab segala dakwaan songsang yang dilemparkan oleh Presiden dan Timbalan Presiden Umno, Abdullah Ahmad Badawi dan Najib Tun Razak yang membangkitkan sentimen rakyat semata-mata untuk memastikan kemenangan Umno-BN,” katanya dalam satu kenyataan yang di terima Suara Keadilan.

Tambahnya lagi, dua individu, Menantu Perdana Menteri Khairy Jamaluddin dan Ezam Mohd Nor juga diantara faktor kemenangan kerana beliau berdua telah berjaya menimbulkan kebencian rakyat terhadap Umno.

“Jutaan terima kasih juga diucapkan buat Khairy Jamaluddin dan Ezam Mohd Nor yang berjaya menimbulkan kebencian rakyat terhadap Umno dengan kenyataan-kenyataan yang berbaur fitnah dan penuh unsur-unsur perkauman sempit,” menurutnya.

Dakyah mereka yang menjadi jajaan media arus perdana begitu hebat, dengan fitnah-fitnah tanpa asas itu turut mengakibatkan Umno sendiri menerima padah kerana kedangkalan mereka yang berpanjangan.

“AMK juga ingin menegaskan bahawa AMK akan meneruskan tindakan mahkamah ke atas Khairy yang gagal menarik balik kenyataan berkenaan tajaan AS kepada KeADILan yang jelas bermotif fitnah dan palsu semata-mata,” katanya lagi yang juga seorang peguam muda.

Shamsul juga mewakili seluruh exco dan kepimpinan AMK, juga mengambil kesempatan dalam kenyataan tersebut bagi semuda petugas dan penyokong Pakatan Rakyat yang bertungkus lumus bagi memastikan kemenangan KeADILan.

“AMK ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan buat para petugas dan penyokong KeADILan dan Pakatan Rakyat khususnya yang bertungkus lumus menggerakkan jentera tanpa mengira waktu demi memastikan kemenangan KeADILan dicapai pada hari ini,” tambahnya.

Sumber: Suara Keadilan

No comments: