Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, January 27, 2010

Membelakangkan Parti, Zul Nordin Hadapi Pemecatan, Penggantungan atau Amaran - TVS

Biro Politik Parti Keadilan Rakyat mengeluarkan 'perintah tutup mulut' keatas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Nordin sehingga kes tindakannya membelakangkan pendirian parti selesai didengar Jawatankuasa Displin PKR.

Setiausaha Agung Saifuddin Nasution dalam satu sidang akhbar hari ini berkata Zulkifli juga dilarang mengeluarkan kenyataan media sehingga itu.

"Kita sudah arahkan beliau untuk tidak membuat sebarang kenyataan media. Biarkan parti mencari penyelesaian terbaik untuk kebaikan parti," katanya.

Biro Politik PKR bersidang hari ini bagi membincangkan tindakan Zulkifli yang mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan pendirian parti berhubung polemik kalimah Allah.

Sebelum ini, Zulkifli dilaporkan terbabit dalam satu pertelagahan bersama rakan sejawat Ahli Parlimen Khalid Samad juga berhubung isu yang sama.

Saifudin berkata kes ini akan dirujuk ke Jawatankuasa Displin PKR yang akan bersidang dalam masa terdekat.

Pihak jawatankuasa akan meneliti kes ini dan akan mengusulkan hukuman sewajarnya termasuk amaran, penggantungan atau pelucutan keahlian ke Jawatankuasa Kerja Pusat PKR.

"Ekoran daripada itu kita akan membuat keputusan seperti berikut, kita bersetuju untuk merujuk kes ini kepada lembaga disiplin parti yang akan bersidang dalam tempoh terdekat. Kita akan mengkaji, menyiasat aduan, mendengar penjelasan daripada zulkifli dan akhirnya lembaga disiplin parti cukup terikat kepada keputusan- keputusan berupa amaran, menggantung keahlian dan memecat keanggotaannya," jelas beliau.

TVS

No comments: