Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, May 10, 2010

AMK Selangor Bantah Keras Lesen Judi Sukan - SK

SHAH ALAM 10 Mei - Angkatan Muda KEADILAN Selangor membantah keras cadangan kerajaan yang bercadang untuk meluluskan lesen perjudian sempena Piala Dunia 2010.

Menurut Ketua Penerangan AMK Selangor Mohd Ezli Mashut kenyataan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Hussein di Dewan Negara minggu lepas yang menyebut cadangan tersebut dibuat ‘atas keprihatinan kerajaan’ jelas membangkitkan kemarahan rakyat.

"Kita menolak sebarang usaha yang tidak bermoral yang jelas tidak menggambarkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam seperti yang dilaungkan selama ini.

"Masyarakat pelbagai agama dan bangsa menolak perjudian yang menjejaskan moral dan akhlak serta membawa masyarakat terjerumus kepada masalah kebejatan yang lain," kata Mohd Ezli dalam satu kenyataan hari ini.

Mohd Ezli juga menegaskan jika lesen perjudian sukan itu diberikan ianya akan membawa negara ke kancah kerosakan moral yang lebih meruncing.

"Kerajaan sepatutnya bertegas di dalam soal ini dan kita yakin masyarakat di negara ini tidak akan dapat menerima kenyataan oleh Timbalan Menteri Kewangan itu," kata beliau lagi.

Mohd Ezli juga berharap cadangan mengeluarkan lesen perjudian Piala Dunia 2010 seharusnya diambil perhatian kerana ia akan menggawatkan masalah moral di kalangan masyarakat.

SK

No comments: