Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, May 12, 2010

Manikavasagam Serah Dokumen, Puas Hati Dengan Tindakan MB - TVS

SHAH ALAM 12 MEI: Ahli Parlimen Kapar S Manikavasagam hari ini menyerahkan beberapa dokumen yang mengandungi bukti dakwaan rasuah kakitangan anak syarikat kerajaan negeri, Kumpulan Semesta Sendirian Berhad.

Beliau berpuas hati apabila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang memberi jaminan kerajaan negeri akan menubuhkan sebuah jawatankuasa untuk menyiasat dakwaan itu.

Turut sama dalam perjumpaan ini ialah Setiausaha Politik Menteri Besar, Nik Nazmi Nik Ahmad.

"Dalam perjumpaan tadi, Menteri Besar suruh saya segera buat laporan polis selepas tengok dokumen dan senarai nama yang terlibat dengan dakwaan rasuah ini.

"Beliau suruh saya buat laporan polis. Biar polis siasat. Dan beliau sendiri akan tubuhkan sebuah badan untuk sisasat kes ini.

"Semua fail- fail, saya sudah beri pada Menteri Besar. Menteri Besar bagi pada Setiausaha Politiknya,Nik Nazmi Nik Ahmad. Banyak lagi dokumen yang saya akan bagi pada Menteri Besar," katanya.

TVS

Beri Kenyataan Isu KSSB, TV3 Menyamar TV Selangor

SHAH ALAM 12 MEI: Ahli Parlimen Kapar, S Manivasagam kecewa kerana wartawan penyiaran TV3 tidak mematahui etika kewartawanan apabila menyamar sebagai TV Selangor semata-mata mahu memperoleh kenyataan beliau.

Beliau mulanya enggan melayani panggilan telefon daripada wartawan TV3 beberapa hari lalu kerana bimbang kenyataannya dimanupulasi untuk kepentingan tertentu, sebagaimana amalan mereka sebelum ini.

Bagaimanapun, beliau kemudian menjawab panggilan telefon dan memberi kenyataannya mengenai isu Kumpulan Semesta Sdn Berhad berikutan pemanggil mengaku sebagai 'Nurul' dari TV Selangor.

Manikavasagam hanya menyedari hal itu apabila beliau menerima panggilan telefon bertalu-talu dari rakan-rakannya yang mempertikai tindakannya membuat kenyataan kepada TV3.

"Saya terus bagi kenyataan mengenai isu berkenaan kerana ingatkan panggilan itu dari TV Selangor. Saya tidak akan bagi kenyataan kepada TV3. Jangan harap," katanya kepada TV Selangor.

Bagi pihak TV Selangor, kami kesal dengan sebarang tindakan yang melanggar etika kewartawanan termasuk penyamaran sebegini dan kami ingin menegaskan tiada wartawan di web tv ini yang bernama Nurul.

TVS

No comments: