Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, May 28, 2009

Wanita sasar 70 peratus pengundi - SK

PENANTI,27 MEI (SK)-Wanita KeADILan mensasarkan 70 peratus pengundi di N12 Penanti akan memberi sokongan padu kepada Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil Penanti, 31 Mei ini.

Ketua Wanita Keadilan, Zuraidah Kamaruddin berkata terdapat peningkatan sebanyak tiga peratus selepas tiga hari penamaan calon lalu.

“Berdasarkan culaan mikro kita dapati sebanyak 60 peratus sokongan di termina sebelum penamaan calon dan telah meningkat sebanyak tiga peratus kepada 63 peratus setakat ini.

”Bilangan ini semakin bertambah bila dari semasa ke semasa disebabkan ramai pimpinan Pakatan yang turut untuk berceramah dan berkempen.

“Begitu juga dengan usaha culaan dari rumah ke rumah yang dilakukan wanita dan AMK yang juga memberi sumbangan yang besar kepada peningkatan sokongan kepada calon kita, Dr Mansor,”Kata Zuraidah

Beliau yang juga Ahli Parlimen Ampang berkata, Wanita KeADILan mensasarkan 70 peratus iaitu sasaran yang realitinya boleh dicapai tetapi angka tersebut mungkin akan menjadi lebih tinggi.

“Angka 70 Peratus itu secara amnya hanyalah angka dasar yang kita boleh capai dengan mudah tetapi kita telah mengarahkan seluruh jentera wanita dan juga AMK untuk mengatur strategi yang lebih bersepadu.

“Kita juga amat berpuas hati dengan jentera dari komponen lain seperti PAS dan DAP yang memberikan kerjasama yang erat sejajar dengan kesepakatan Pakatan Rakyat.

“Begitu juga dengan program-program ceramah perdana dan ceramah kelompok, yang mana semua komponen parti berkerja keras bagi memastikan kemenangan calon pakatan,” jelas Zuraidah lagi.

Sehubungan itu menurut beliau setakat hari keempat tempoh hari kempen Wanita Keadilan telah pun tamat membuat culaan micro pering kat pertama dan akan disusuli dengan culaan kedua yang lebih padu sebelum pengundi membuang undi pada 31 Mei nanti.

Dun Penanti kosong ekoran perletakan jawatan Timabalan Ketua Menteri Pulau Pinang satu, Mohamad Fairus Khairuddin pada 16 April lalu. Spr menetapkan tarikh penamaan calon dan hari mengundi pada 23 Mei dan 31 Mei.

N12 penanti mempunyai jumlah pengundi 15 384 dengan pecahan 72.6 % melayu. 24.2% Cina,2.4 India dan 0.7 % lain-lain.

Pada pilihanraya umum Mac 2008, Mohamad Fairus memperoleh 7 346 undi menewaskan calon BN, Abdul Jalil Majid yang mendapat 5,127 undi dengan majoriti 2 219 undi.

SK

No comments: