Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, March 24, 2010

Lontar Bom Petrol Tindakan 'Nakal' Politik - SK

Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN Badrul Hisham Shaharin menyifatkan tindakan melontar bom petrol ke rumahnya awal pagi tadi sebagai satu tindakan 'nakal' dalam berpolitik.

Badrul Hisham atau dikenali sebagai CheGuBard ketika dihubungi Suara Keadilan berkata setakat ini siasatan anggota polis dan forensik daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban dilakukan di lokasi kejadian kira-kira 2.30 pagi hingga 5 pagi.

Beliau berkata hasil siasatan pihak polis menemui sebiji bom petrol yang menjadi punca sehingga mengakibatkan kebakaran di lantai dan dinding luar rumahnya di Taman Chedang, Seremban.

Berikutan itu beliau yang juga Ketua Cabang KEADILAN Rembau tidak menolak sebarang kemungkinan terdapat unsur sabotaj mahu pun unsur khianat dalam permainan politik.

"Saya tidak menolak adanya kemungkinan ini lebih-lebih lagi dengan keadaan politik negara sekarang yang tidak stabil, macam-macam boleh berlaku.

"Ini kerja 'nakal' individu tertentu untuk menakutkan saya dan keluarga," kata beliau.

CheGuBard bagaimanapun berkata perkara ini tidak akan menjadi halangan sama sekali kepadanya untuk terus berjuang dalam politik dan KEADILAN serta mendedahkan perkara sebenar kepada rakyat dan menentang kezaliman.

Dalam kejadian kira-kira 1.30 pagi tadi ketika berada di rumah bersama isteri dan anaknya, CheGubard menyedari rumahnya dibaling dengan bom petrol sehingga mengakibatkan kebakaran dihadapan halaman rumahnya, namun berjaya dipadamkan sejurus kemudian.

Menurutnya, kelihatan dua orang menaiki motosikal dihadapan rumahnya ketika kejadian, berdasarkan sumber daripada jirannya.

Kereta beliau juga mengalami sedikit kesan kebakaran dan ini adalah kejadian pertama kali sebegini berlaku.

Berikutan itu beliau membuat laporan polis di Balai Polis Seremban 2 kira-kira 3 pagi tadi.

"Pihak polis memberi jaminan akan menyiasat perkara ini dan akan memaklumkan kepada saya jika terdapat sebarang perkembangan kes," katanya.

Baru-baru ini CheGuBard menerbitkan sebuah buku mengenai pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu berjudul 'Disebalik Misteri Pembunuhan Altantuya'.

SK

No comments: