Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, January 15, 2009

Sejak Bila Toyota Camry Jadi Kereta Mewah?

SHAH ALAM, 14 Jan: Pelbagai pihak mempersoalkan sejak bila kereta Toyota Camry dikategorikan sebagai kereta mewah sebagaimana yang dinyatakan oleh sebuah stesyen TV dan beberapa media baru ini.

Ini kerana, selama ini tidak pernah ada mana-mana pihak yang telah mengkategorikan kereta ini dalam senarai kereta mewah kerana ia hanya kereta biasa sahaja.

"Yang disenaraikan kereta mewah adalah kereta yang dibeli oleh kerajaan negeri Terengganu pimpinan Datuk Ahmad Said iaitu Mercedes C200 kompresor," kata seorang pembaca kepada Siasah.

Sementara itu, Kerajaan Negeri Selangor Pimpinan Pakatan Rakyat memandang serius isu pembelian kereta Camry untuk kegunaan Exco serta Pegawai Kanan Kerajaan Negeri Selangor yang dilihat telah diputar belitkan oleh sesetengah pihak.

Keputusan Pembelian Kereta Toyota Camry di buat pada Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri minggu lalu dan bukan tahun lalu kerana belum ada peruntukan ketika itu, kata Setiausaha Politik MB Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad dalam satu kenyataannya.


Sumber: Siasah

No comments: