Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, April 27, 2009

NPC temui PM bincang mengenai media pakatan - Suara Keadilan

KUALA LUMPUR, 26 APRIL (SK) - SATU perbincangan akan diadakan dalam masa terdekat bersama Perdana Menteri Najib Tun Razak oleh Kelab Akhbar Kebangsaan (NPC) mengenai kebebasan akhbar di Negara ini.

Media perdana hari ini memetik, Presiden kelab itu Ahirudin Attan, antara lain pertemuan berkenaan untuk meminta pertimbangan kerajaan mengenai penerbitan media yang dimiliki Pakatan Rakyat.

“Selain itu, kita akan berbincang supaya kerajaan mempertimbangkan penerbitan akhbar politik seperti Harakah dan Roket boleh dijual kepada orang awam walaupun mempunyai pengedaran terhad di kalangan ahli seperti dilakukan sekarang,” katanya lagi.

Ahirudin juga berkata pertemuan berkenaan akan dijadikan ujian kes berhubung kesanggupan kerajaan memberi kelonggaran kepada ahli politik membincang isu politik melalui penggunaan media cetak

Selain membincangkan perkara itu, Ahirudin dipetik berkata akan turut membincangkan secara terperinci mengenai pemansuhan lesen penerbitan bagi sesebuah syarikat akhbar di negara ini yang sering menjadi kebimbangan pengarang sama ada lesen penerbitan mereka boleh diperbaharui atau sebaliknya.

SK

No comments: