Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Sunday, October 19, 2008

Mula-mula Molotov Cocktail, Lepas Tu Bakar Terusss..! Apa Nak Jadik Ni?

Awal-awal dulu pejabat Majlis Peguam jadi mangsa serangan molotov cocktail, tak lama lepas tu rumah Teresa Kok pulak kene baling dengan molotov cocktai, selang berapa hari ada pulak lagi insiden sama... 30 biji kereta terbakar lepas dibaling dengan molotov cocktail...

Hari ni pulak... kereta kepunyaan ahli Parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar rosak sebahagiannya, disyaki dibakar awal pagi ini.

Ketika dihubungi hari ini, pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) itu menuduh lawan politiknya dari MIC yang bertanggungjawab melakukannya.

Pemimpin PSM itu berkata, beliau percaya kumpulan yang sama yang membakar kereta Volkswagen Beetle miliknya itu, turut bertanggungjawab menganggu ahli-ahli parti itu di kawasan tersebut.

Gangguan tersebut, tambahnya, telah berlaku sejak lebih lapan tahun yang lalu.

"Jiran-jiran (saya) ternampak empat pemuda memecah cermin pintu kereta saya, dan membakarnya. Bahagian dalam kereta saya terbakar teruk."

Jeyakumar menjelaskan semuanya bermula tiga hari lalu ketika seorang ahli wanita parti itu berada seorang diri di pejabat parti itu, didatangi sekumpulan lelaki mabuk dalam lingkungan usia 20-an.

"Dia memberitahu saya yang kumpulan tersebut meminta wang dan bila dia enggan memberinya, mereka mengancam untuk memukulnya," kata Jeyakumar.

Apa dah jadi ni? sesuai ke negara ni dikatakan "Selamat. Aman, Makmur"?

Yang aku heran pulak lagi, awat asyik-asyik orang-orang yang tak sehaluan dengan KERAjaan je yang kena? Awat geng-geng UMNO/BN tak pernah pulak kena ugutan-ugutan dan ancaan-ancaman macam ni?

Nak cakap "kebetulan"? tak kan "kebetulan" orang-orang yang tak sehaluan dengan KERAjaan je yang kena?

Kesimpulannya tuduhan yang mengatakan penyokong pembangkang "ganas" sangat-sangat tak tepat sama sekali. hangpa pikiaq la sendiri...


Sumber: Perisik Rakyat

No comments: