Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, November 27, 2008

Pakatan Rakyat rancang perjumpaan dengan semua pimpinan Januari depan

KUALA LUMPUR , 26 NOVEMBER (SK) - Satu perjumpaan bersama pemimpin Pakatan Rakyat dan pemimpin akar umbi akan diadakan pada Januari depan, kata Ketua Penerangan KeADILan Tian Chua.

Katanya pertemuan berkenaan akan merapatkan lagi hubungan sesama Pakatan Rakyat dan menguatkan lagi jentera dan sokongan kepada Pakatan Rakyat.

Beliau berkata ketika ditemui malam tadi ketika di pertemuan pemimpin Pakatan Rakyat di Ampang malam tadi.

Pada pertemuan berkenaan, agenda untama adalah membincangkan arah tuju dan perlaksanaan dasar, pencapai dan prestasi yang telah dijalankan di dua negeri terbabit.

Tian Chua berkata dua Menteri besar iaitu Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim dan Menteri Besar Perak, Ir Nizar Jamaluddin diberikan kesempatan untuk membentangkan program-program yang telah dilaksanakan di kedua-dua negeri itu.

Tambahnya, perbicangan turut menyentuh isu cabaran dan rintangan yang dihadapi oleh Pakatan Rakyat khususnya berhadapan media yang dikuasai Umno dan karenah birokrasi oleh Kerajaan Pusat dan politik perkauman yang memberi banyak masalah terhadap perlaksanaan dasar pakatan Rakyat.

” Masalah yang kita hadapi khususnya birokrasi dalam perlaksanaan program yang kita jalankan. Di Perak, khususnya di mana bilangan ADUN BN seimbang dengan Pakatan Rakyat dalam kerajaan negeri” ujar beliau.

Beliau berkata pertemuan seumpama itu itu akan terus diadakan bagi mempererat hubungan semua parti komponen di semua peringkat dalam Pakatan rakyat dan peningkatkan perbicangan di kalangan mereka.

” Majlis makan malam ini secara kesimpulannya merupakan cara yang baik mempeerat hubungan dan dialog di kalangan pimpinan parti-parti Pakatan rakyat” katanya.

Pertemuan di kalangan pimpinan Pakatan Rakyat yang diadakan pada Majlis Makan Malam dan Bengkel Mini itu telah dianjurkan di sebuah hotel di Ampang dan merupakan kali kedua diadakan dalam tempoh dua minggu.

Hadir dalam majlis itu ialah Ketua Umum Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim, Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim, Menteri Besar Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin, Presiden KeADILan, Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung PAS, Kamaruddin Jaafar, Timbalan Pengerusi DAP, Dr. Tan Seng Giaw dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat

Sumber:
Suara Keadilan

No comments: