Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, February 16, 2009

Peluang Terbaik Pakatan Rakyat mengalahkan Barisan Nasional

Sidang Media AMK Melaka

Peluang Terbaik Pakatan Rakyat mengalahkan Barisan Nasional

11 Febuari 2009

Bukit Baru- Angkatan Muda keADILan Melaka telah bersiap-siaga untuk berhadapan dengan UMNO/BN pada 2 pilihan raya kecil di Parlimen Bukit Gantang dan juga DUN Bukit Selambau seterusnya bertekad untuk mempertahankan kemenangan Pakatan Rakyat ekoran kembalinya kerahmatullah Ahli Parlimen Bukit Gantang dan perletakkan jawatan Adun Bukit Selambau.

AMK melihat sekali lagi rakyat akan melaksanakan proses demokrasi untuk memilih parti dan calon yang akan mewakili mereka. Melihat situasi di Perak AMK yakin rakyat akan menolak Barisan Nasional ekoran campur tangan dan kerakusan mereka untuk mendapatkan kuasa.

Hasil daripada keputusan daripada dua pilihanraya kecil di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu dimana UMNO/BN kalah teruk, ternyata rakyat lebih selesa dengan polisi dan pendekatan Pakatan Rakyat. Ternyata PR Perak telah memberikan air percuma kepada rakyat dan perniagaan terus rancak.

Rakyat juga dapat menilai diamana rekod PR lebih baik daripada BN yang terus merasuah dan menculik demi mencapai matlamat dan kemenangan. Pendekatan ini tidak dipakai oleh PR yang menghormati Sistem Raja Berpelembagaan.

Sekali lagi Pakatan Rakyat akan menghadapi Barisan Nasional yang merupakan musuh tradisi dalam politik dan rakyat yang akan menjadi hakim di peti undi. Sehubungan itu juga AMK Melaka terus mendapatkan petugas dan sukarela untuk membantu kemenangan PR nanti.

"keADILan Untuk Semua"

Timbalan Ketua AMK Melaka

Hairiz Nordin


No comments: