Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, February 18, 2009

Sejak Bila UMNO Utamakan Perihal Moral?

Satu lagi babak keji muncul buat menyerlah lagi kebejatan amalan politik Malaysia. Azizah, saya dan pimpinan kanan parti telah mendapat penjelasan YB Elizabeth Wong dalam pertemuan panjang di rumah kami semalam.

Dalam sidang media tadi saya membayangkan amalan dan bentuk kegelojohan penguasa rakus menghalalkan apa jua cara. Saya kira mahaguru mereka Machiavelli akan mengerut kening kerana kehebatan merekayasa kaedah canggih yang tak terduga oleh beliau.

Terpancar senyuman sinis mereka lantaran berhasil menempelak pemimpin KeADILan. Namun di benak hati kita, terlontar persoalan.

Apakah benar isu akhlak dan moral utama buat mereka? Jika benar, bagaimana mungkin dilenyapkan bukti berkaitan kes pembunuhan, dipadamkan lapuran siasatan awal dakwaan kes Port Dickson, dilesapkan wang ribuan juta habuan istimewa dari pembelian peralatan senjata?

YB Elizabeth menawarkan untuk meletakkan jawatan. Ini menggambarkan sikap tegas beliau, mengelakkan parti dan kerajaan Pakatan Rakyat dari difitnah dan dihina. Sepertimana kata Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid, kami berbangga dengan prestasi dan pengurbanannya selaku Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan ADUN Bukit Lanjan.

Tan Sri Khalid menasihatkan beliau mengambil cuti dan kedudukan beliau selaku Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri akan dibincang dengan DYMM Tuanku Sultan Selangor. Manakala kedudukan selaku ADUN akan diputuskan olih pimpinan parti satelah berbincang dengan beliau nanti.

ANWAR IBRAHIM

No comments: