Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, June 3, 2009

Ketua AMK Perlis jumpa Hashim Suboh - Malaysiakini

Bekas ketua penerangan Umno Perlis, Datuk Hashim Suboh mengesahkan mengadakan pertemuan dengan pemimpin kanan Angkatan Muda PKR (AMK) Perlis Isnin lalu.

Katanya, ketua AMK Perlis, Zambri Safar dan ketua penerangan AMK negeri, Asrul Nizam Abd Jalil menemui beliau bersama dua lagi pemimpin Umno tempatan di Kangar.

Dalam pertemuan tersebut, katanya, mereka membincang beberapa perkara di mana beliau telah memberi pandangannya berhubung situasi semasa politik di Perlis.

Ditanya sama ada beliau dan ahli-ahli Umno yang dilaporkan akan menurut jejak langkahnya keluar parti, akan menyertai PKR, Hashim berkata:

"Perkara tersebut bukan digerak oleh saya. Saya hanya menyatakan hasrat saya. Cuma gerakan tertentu untuk membawa masuk PKR, adalah reaksi spontan mereka. Bukan dirancang oleh saya.

"Ini jelas membuktikan apa yang saya nyatakan, dikongsi bersama dengan aktivis-aktivis Umno yang tidak berpuashati dengan parti (Umno). Mereka berkongsi sentimen dengan saya," katanya.

Hashim berkata, selain mereka bertiga, dua lagi bekas pemimpin Pemuda Umno bahagian, turut menghadiri pertemuan tersebut.

Malaysiakini

No comments: