Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Tuesday, April 14, 2009

ADUN BN Terus Boikot Sidang di Sesi Petang - Siasah

Terkini 3.40 petang

Adun Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh menyertai sidang Dun jam 3.20 petang ketika Dun bergelap akibat terputus bekalan elektrik selama dua minit. Turut serta bersama beliau adalah Adun Kota Putera, Mohamad Pahemi Yusof.

Ini bermakna, tinggal sembilan sahaja Adun BN yang tidak masuk Dun.

Ketika mereka tidak masuk Dun pagi tadi, Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin berkata, mereka tidak boikot sidang itu tetapi tidak menyertainya sahaja kerana ada sidang akhbar. Namun pada sebelah petang, apabila sidang akhbar tidak ada lagi, mereka masih kekal tidak menyertai sidang Dun.

Speaker Dun, Datuk Tengku Putera Tengku Awang melarang Adun Batu Burok, Dr Syed Azman Ahmad Nawawi dari meneruskan ucapan pembahasan Titah Pengerusi Penasihat Pemangku Sultan Terengganu jam 3.29 petang.

Ini kerana, Azman enggan berhenti dari menyentuh kerajaan negeri sedang dilanda krisis ekoran tindakan boikot Adun BN.


3.00 petang

HANYA Adun Kemasik, Rosli Othman, sahaja yang menyertai sidang Dun Terengganu di kalangan Adun Barisan Nasional (BN) manakala yang lain masih tidak menyertainya apabila sidang disambung semula jam 2.30 petang.

Wan Hakim Wan Mokhtar pula hanya menyertai sidang ini jam 3.00 petang.

Ini bermakna, hanya 13 termasuk MB dari 24 Adun BN Terengganu menyertainya manakala 11 lagi memboikot sidang kali ini.

Dun Terengganu mempunyai 32 ahli. 10 adalah Exco, satu MB dan lapan Adun PAS. Speaker Dun, Datuk Tengku Putera Tengku Awang dikira penyokong Ahmad Said.


Siasah

No comments: