Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, April 6, 2009

Batang Ai: Detik Perubahan Sarawak Bermula Esok - GreenBoc

Saat-saat terakhir berkempen oleh pemimpin BN bersama jenteranya menyaksikan pilihanraya Batang Ai semakin sengit. Dengan politik colek, ugut dan sogok semakin menjadi-jadi, masyarakat Iban semakin sakit hati dengan BN.

Rakyat Batang Ai mahu bangkit dari belenggu kedaifan dan kemiskinan hidup dibawah kekejaman kepimpinan Barisan Nasional selama 51 tahun ini.

“Kini kesedaran telah meningkat di kalangan penduduk di kawasan ini apabila ramai pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat yang datang ke kawasan Batang Ai untuk menerangkan bahawa betapa pentingnya pengundi yang seramai 8006 orang ini mengundi Pakatan Rakyat.”

Moto pemimpin BN adalah mahukan rakyat Batang Ai terus mundur dan dibelenggu kehidupan dibawah paras kemiskinan untuk mereka terus menindas dam merompak segala kekayaan bumi Batang Ai dengan ugutan akan mengambil tindakan kejam pada sesiapa yang tidak mahu tunduk kepada pemimpin BN.

Kelmarin di rumah panjang, mereka telah secara kasar menurunkan bendera PKR yang menghiasi ruang tamu rumah panjang untuk digantikan dengan bendera BN yang dipasang keliling. Namun siapa dapat menurunkan bendera KEADILAN dari hati masyarakat Iban ini?

Esok, BATANG AI bakal berubah sebagai permulaan kepada satu detik perubahan yang lebih besar untuk pilihanraya umum 2012 nanti.


GreenBoc

No comments: