Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, March 30, 2009

Merakyatkan ekonomi Selangor jadi contoh pada pengundi Batang Ai - Suara Keadilan

LUBOK ANTU, 30 Mac (SK) : Apa yang tidak dapat di laksanakan oleh kerajaan BN di Batang Ai selepas 50 tahun mentadbir akan dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat dalam hanya satu tahun sahaja.

Agenda ‘Merakyatkan ekonomi’ akan menjadi pegangan pada setiap pengundi KeADILan di N29 Batang Ai dengan harapan mencontohi rakyat Selangor.

Kehadiran Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim untuk membantu kempen pilihanraya kecil ini telah menjadi peneraju pada peralihan kuasa Barisan Nasional ke Pakatan Rakyat di sini.

Lebih sepuluh rumah panjang yang dilawati semalam, rata-rata menyatakan sokongan dan berpihak kepada KeADILan dan mahu mencontohi rakyat Negeri Selangor yang telah menikmati pelbagai kemudahan untuk semua kaum.

Kempen di Batang Ai terus berjalan lancar seperti yang di jadualkan bagi Khalid dan Jawah untuk bertemu dengan pengundi yang tinggal di pendalam di sekitar kawasan itu dengan menaiki bot dan kenderaan pacuan empat roda untuk sampai ke kawasan berkenaan.

Ketua Angkatan Muda (AMK) Sarawak, Rahmat Aidil Latif melaporkan bahawa, Khalid dalam ucapan beliau menyatakan Kerajaan Negeri Selangor telah berjaya merakyatakan ekonomi Selangor dengan jayanya seperi contoh bekalan air dan lektrik yang jauh lebih murah dan sentiasa prihatin kepada rakyat kurang berkemampuan dan tidak mengira bangsa dan keturunan.

Dalam lawatan beliau di Rumah Abeng, untuk menghadiri ‘Nanga Mepi’ satu upacara keramaian orang Iban, Khalid dilaporkan berkata “Hanya orang Iban yang boleh menukar politik Sarawak jika mereka bersatu,”

“Terpulang kepada rakyat Batang Ai, untuk mengubah politik Sarawak, ia harus bermula di Batang Ai,” tegas Khalid dan mengesa semua rakyat Batang Ai mengundi Jawah.

Pagi semalam, Khalid bersama-sama 1,000 penyokong KeADILan mengiringi Jawah di pusat penamman calon di Stadium Batang Ai.

Rakyat Batang Ai amat menyenangi kehadiran Khalid yang disifatkan sebagai seorang yang peramah dan berhemah.

Rahmat melaporkan bahawa rata-rata rakyat Batang Ai memuji keperibadian Khalid yang sentiasa senang didekati dan bermesra dengan rakyat tempatan dan menyatakan betapa untungnya rakyat Selangor mendapat seorang pemimpin yang berjiwa rakyat seperti Khalid.

“Ini adalah contoh pemimpin yang rakyat Batang Ai mahukan, seperti juga Jawah yang banyak berpengalaman mengangani masalah rakyak setempat dan sentiasa mendampingi mereka,” kata Rahmat kepada suara Keadilan.


Sumber: SK


No comments: