Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Friday, April 16, 2010

ADUN Bakar Arang Ada Kepentingan Dan Cita-Cita Peribadi - TVS

SHAH ALAM 16 APR: Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bakar Arang, Tan Wei Shu meninggalkan parti sebenarnya sudah dijangka pimpinan Parti Keadilan Rakyat, lebih-lebih lagi selepas digugur dari senarai Exco kerajaan negeri Mac lalu.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Badrul Hisham Shaharin menyifatkan pengguguran itu memudahkan kerajaan Umno Barisan Nasional memancing Adun Bakar Arang itu dengan kemungkinan disogok habuan tertentu.

"Sebenarnya, kita sudah jangka khususnya apabila menjelang pilihan raya. Yang lemah, yang mengejar habuan sudah tentu akan mudah dipancing." katanya kepada TV Selangor, hari ini.

Pada masa sama, Badrul Hisham menyifatkan tindakan Adun Bakar Arang itu sebagai sebahagian lagi proses pembersihan parti supaya individu yang ada kepentingan peribadi tidak kekal dalam parti.

"Dan inilah proses pembersihan. Mereka adalah antara orang yang punya kepentingan dan cita-cita peribadi. Bakar Arang contohnya.

"Kita sudah beri pelbagai ruang kerana dia gagal untuk menunjukkan prestasi yang baik sebagai Exco kerajaan negeri. Lantas kita mencari ADUN PKR lain untuk ganti.

"Dia (Wei Shu) kecewa kerana mungkin bagi dia, itu jawatan peribadi dia. Kita kena ingat, kita dinaikkan oleh rakyat, bukan kekuatan parti semata-mata maka kita mendapat tempat.

"Justeru, kita kena beri khidmat terbaik. Sebarang pertukaran, sebarang perubahan dalam parti atau pentadbiran kerajaan adalah untuk mencari yang terbaik kepada rakyat.

"Orang yang tidak boleh menerima hakikat ini, kita persilakan mereka keluar," katanya.

TVS

No comments: