Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, April 22, 2010

Petang Ini Ada Pengumuman Keluar PKR - MSO

PETANG ini beberapa orang ahli Angkatan Muda Kadilan Kelantan akan mengistyharkan diri keluar dari parti dan menyokong Umno. Alasan digunakan ialah kerana tidak percaya kepada kepimnpinan Anwar Ibrahim. Masalah pemilihan Zaid Ibrahim sebagai calon juga akan dijadikan alasan.

Pengumuman ini bagi mengejutkan ahli dan penyokong PKR dalam menghadapi pilihan raya Hulu Selangor. Tetapi bila diteliti kepada wibawa dan keperibadian orang yang akan mengistyharkan diri ini ia tidak pun memberi bekas. Mereka adalah budak-budak yang tukang bag lapan tong kosong Ezam Mohd Noor.

Katanya, setiap mereka ditawarkan 'kemudahan' wang sebanyak RM20,000. Sekurang-kurang tiga orang akan berbuat demikian. Seorang ahli dari Gua Musang yang panggil untuk menjual diri dengan bayaran RM20,000 bagaimana pun tidak sedia menjual diri dan tidak hadir.

Mereka akan didampingi oleh beberapa orang yang bertindak keluar parti sebelum. Mudah-mudahan apa yang dijanjikan mereka itu dibayar dengan sepenuhnya dan tidak dibuat secara ansuran RM2,000 seorang sebagai pendahuluan dan selebihanya entah bila.

Desas desus ini sudah tersebar sejak kelmarin lagi. Ia sengaja disebarkan untuk mendapat perhatian pihak PKR. Mereka telah mengugut parti untuk mendapatkan wang dan jika tuntutan mereka tidak dipenuhi mereka akan umum keluar parti.

Mungkin PKR tidak melayan mereka kerana menyebabkan mereka menyerah diri kepada pihak BN untuk membeli mereka mengikut harga semasa, dan harganya RM20,000 dengan cengkeramnya antara RM1,000 hingga RM2,000.

Kepada ahli dan penyokong PKR jangan terkejut dan jika mahu mendapatkan wang mudah disaat ekonomi tidak berapa sihat ini bolehlah mengambil kesempatan sama.

MSO

Ketua, setiausaha AMK K'tan sertai Umno

Ketua Angkatan Muda Keadilan [AMK] Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Ahmad mengumukan keluar PKR hari ini.

Turut keluar parti ialah setiausaha AMK Kelantan, Muhammad Ezri Zainal Abidin.

Mereka mengumumkan perkara itu dalam satu sidang akhbar hari ini.

Wan Khairul berkata, mereka bertindak demikian kerana sudah hilang kepercayaan kepada kepimpinan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, serta Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Malaysiakini

No comments: