Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, April 22, 2010

PRK HULU SELANGOR : ZAID IBRAHIM MENDAHULUI SEHINGGA 12 TENGAHARI TADI - Sofi Wahab

Maklumat risikan dalaman parti-parti politik mendapati bahawa sehingga tengahari tadi calon PKR masih mendahului calon BN dengan undi yang amat tipis.

Mengikut survey yang dijalankan secara rambang, PKR memperolehi kira-kira 65 % undi Kaum Cina, 45 % Melayu dan 45 % India. PKR pula hanya memperolehi 5 % undi POS.

Jika diandaikan 80% pengundi akan keluar mengundi pada 25 April ini PKR akan memperolehi 12,339 undi Melayu, 8,829 undi dari Kaum Cina dan 4,349 undi dari kaum India. Manakala PKR dijangka hanya memperolehi 101 undi dari pengundi Pos. Dengan itu jumlah keseluruhan undi yang diperolehi oleh PKR ialah 25,618 undi berbanding 25,256 undi BN.Bermakna PKR hanya mendahului dengan 352 undi sahaja.

Congakan dan ramalan ini adalah dibuat berdasarkan andaian bahawa tiada penipuan dan penyelewengan yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu yang tidak perlu saya sebutkan di sini (orang kampung semua sudah tahu!!!!!).

Adalah dijangkakan 'mood' pengundi boleh berubah samada menyebelahi PR atau BN berdasarkan kepada perkembangan terkini kempen yang dijalankan oleh kedua-dua pihak.

BN sudah pasti akan menggunakan senjata akhir mereka iaitu wang, ugutan, sogokan dan sebagainya.

Manakala PR dilihat melipatgandakan kempen mereka dengan menurunkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan mengadakan Seminar Peneroka Felda peringkat kebangsaan secara besar-besaran di Felda Sungai Tengi pada 23 dan 24 April ini.

Sofi Wahab

No comments: