Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, April 15, 2010

Zaid Ibrahim Pemimpin Bersih, Berprinsip dan Berintegriti - TVS

HULU SELANGOR 14 APR: Datuk Zaid Ibrahim disifatkan sebagai pemimpin yang memiliki latar belakang bersih dan berintegriti serta tidak tergugat dengan kepentingan politik.

Tokoh Melayu ini dilihat sebagai kepentingan bagi dirinya hanyalah naluri yang bersih, yang hanya mampu diterbitkan dari pautan erat kepada nilai-nilai kemanusiaan, keadilan dan kesaksamaan.

Sehubungan itu, pimpinan Pakatan Rakyat menganggap pemilihan bekas Menteri Undang-Undang berkenaan sebagai calon adalah pilihan paling tepat.

“Saya kata Zaid manusia yang aneh di Malaysia. Dalam Umno memang tidak ada. Sebab itu, beliau tunjuk semangat berkorban untuk rakyat. Bila sertai Parti Keadilan Rakyat (PKR), dia jelajah seluruh negara.

"Dia (Zaid) kata pada saya, dia sedia bekerja jika dipilih. Jika tidak dipilih pun dia akan bekerja. Itu janji dia pada saya,” kata Ketua Umum PKR itu.

Anwar berkata, rakyat tidak perlu gusar dengan kemampuan Zaid melaksanakan tugasnya, kerana beliau sebelum ini pernah menjadi Ahli Parlimen Kota Bahru, peguam dan Menteri Undang-Undang.

“Saya tahu rekod dia. Semasa jadi Ahli Parlimen Kota Baharu, dia jaga parlimen dia. Saya yakin beliau dan kawan- kawan akan pastikan khidmat yang jauh lebih baik untuk rakyat Hulu Selangor,” katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh melahirkan rasa kagum dengan sifat tawadduk Zaid Ibrahim yang ditempa dari pengalamannya membesar di kawasan kampung.

“Pemilihan calon adalah yang terbaik. Di Hulu selangor, ada Melayu, Cina, India, Minang dan Orang asal. Kami yakin Zaid calon terbaik yang boleh mewakili semua pengundi di Hulu Selangor," kata Pengarah Pilihan Raya Pusat PKR itu.

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution pula mengibaratkan Zaid sebagai permata berharga untuk PKR dan yakin sikap Zaid mampu menyentuh hati setiap pengundi di Hulu Selangor.

“Saya kenal Zaid sebagai seorang punya prinsip dan ketegasan. Seorang yang punya ketajaman dan daya intelektual yang luar biasa. Dia (Zaid) aset Pakatan Rakyat yang luar biasa. Penampilannya, mudahnya didekati dalam memberi pandangan memang terserlah,” katanya

TVS

No comments: