Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Friday, April 16, 2010

Zaid Pilihan Tepat, Mampu Tarik Pengundi Muda - SK

SHAH ALAM 15 Apr - Pensyarah Kanan Pengajian Media Universiti Malaya, Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbollah menyifatkan pemilihan Datuk Zaid Ibrahim sebagai calon Pakatan Rakyat yang akan bertanding di Hulu Selangor sebagai tepat.

Beliau menganggap Zaid sebagai tokoh yang berani dan berintelektual yang pastinya akan memenangi hati semua lapisan pengundi termasuk kelas menengah dan juga golongan muda.

"Zaid Ibrahim merupakan anak Melayu yang liberal. Beliau akan menghadapi cabaran dalam memenangi hati pengundi," kata Dr Abu Hassan.

Beliau menambah, wujud dua golongan iaitu golongan muda dan golongan lama yang berfikiran konservatif. Zaid Ibrahim berkemungkinan besar akan disokong golongan muda dan pada sama akan menghadapi tentangan golongan lama.

"Zaid Ibrahim mesti bijak mengambil hati kedua-dua golongan ini," katanya.

Ketika ditanya berkenaan cabaran dan peluang yang akan digalas Zaid, beliau yakin bekas Menteri Undang-undang tersebut mampu menangani semua isu yang dibangkitkan pihak lawan serta menyakinkan pengundi untuk menyokong beliau.

Berdasarkan pandangannya Dr Abu Hassan yang terkenal sebagai pengasas pusat kajian terkemuka Zentrum Future Studies menyakini bahawa Zaid sebagai simbol politik baru mampu membawa dimensi baru dalam politik alaf baru yang memerlukan perubahan.

SK

No comments: