Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, April 21, 2010

Pengalaman Zaid Nilai Tambah Bagi Negeri Selangor - SK

KUALA KUBU BAHARU 21 April - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menganggap kehadiran Datuk Zaid Ibrahim sebagai wakil rakyat di negeri ini akan menjadi amat berharga dan menjadi nilai tambah dalam usaha memajukan Selangor

Ini kerana selain peguam yang berjaya Zaid juga adalah bekas Menteri Kabinet yang tahu selok belok pentadbiran negara dan ini adalah pengalaman yang amat berguna yang boleh digunapakai untuk memacu ekonomi dan pembangunan Selangor.

"Saya ingin tegaskan di sini kerajaan negeri melihat pemilihan Datuk Zaid Ibrahim sebagai nilai tambah dalam usaha kita untuk memajukan negeri Selangor.

"Sebelum beliau diumumkan sebagai calon, kita telah menilai beliau yang mempunyai pengalaman dalam membangunkan negeri ini. Jika terdapat masalah mengenai pemilikkan tanah beliau bukan sahaja memahami masalah tesebut malah boleh memberikan penjelasan mengikut landasan perundangan dan bagaimana hendak menguruskan masalah tersebut", jelas Khalid pada sidang media harian di Pusat Media Pakatan Rakyat tengahari semalam.

Beliau juga berkata, Zaid mempunyai segala pengalaman serta kepakaran sepanjang terlibat dalam politik berbanding Kamalanathan yang dipilih pemimpin BN yang dianggap sebagai calon terdesak.

"Zaid pernah menjadi Ahli Parlimen dan mempunyai pengalaman yang luas, jadi beliau tahu bagaimana hendak membawa nasib rakyat Hulu Selangor di Parlimen. Selain itu Zaid juga mempunyai kepakaran untuk memahami masalah rakyat tapi Kamalanathan orang baru dan tidak mempunyai sebarang pengalaman langsung.

“Rakyat perlu tahu siapa yang mempunya rekod yang baik dalam perjuangan mereka. Sudah tentu rakyat mahukan seorang pemimpin yang berpengalaman dan mempunyai kepakaran untuk menyelesaikan masalah-masalah mereka.

"Kita mengalu-alukan usahasama antara Zaid dalam mendapat perkhidmatan yang terbaik. Melalui pengalaman dan kepakaran yang ada saya percaya beliau boleh memberi cadangan-cadangan yang dapat membantu meningkatkan nilai tambah rakyat," kata Menteri Besar lagi

Khalid yang juga Pengarah Jentera Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor berkata pemilihan Zaid sebagai calon PKR berdasarkan kepada sumbangan pengalaman dan keupayaan yang boleh diberikan kepada rakyat.

SK

No comments: