Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Thursday, April 29, 2010

Kekalahan Kuatkan Semangat Juang - SK

PETALING JAYA 28 Apr - Datin Suliana Shamsudin Alias menyifatkan kekalahan suaminya, Datuk Zaid Ibrahim pada pilihan raya kecil Hulu Selangor bukan faktor untuk melemahkan semangatnya dalam usaha memberi khidmat kebajikan kepada penduduk kawasan itu.

Suliana yang aktif membantu suaminya berkempen di Hulu Selangor walau bagaimanapun tidak hampa dengan kekalahan yang dialami kerana ini akan menguatkan lagi semaangat beliau untuk berjuang.

"Kita berusaha meyakinkan rakyat supaya memilih Datuk sebagai wakil rakyat. Nampaknya itu tidak begitu berjaya tetapi ini tidak sesekali mematahkan semangat kami," katanya kepada media di kediaman beliau pagi tadi.

Beliau juga akan kembali aktif mengendalikan Yayasan Orang Kurang Upaya di Kelantan yang memerlukan dana sebanyak RM300,000 setahun.

Beliau juga mengalu-alukan sekiranya ada sumbangan dan bantuan dari mana-mana badan korporat.

"Kami mensasarkan untuk mengutip sebanyak RM25,000 tapi jumlah ini tak cukup sehingga bulan depan," katanya lagi.

Hanya 3,500 saja OKU yang berdaftar dan Suliana berharap lebih ramai golongan tersebut tampil untuk mendaftar dengan yayasannya.

"Mengikut fakta dari WHO, di sesebuah populasi tercatat sepuluh peratus daripadanya adalah OKU. Mereka ini akan kami bantu dengan sebaiknya," katanya lagi.

SK

No comments: