Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Monday, July 13, 2009

Cemuh Peraih Ikan, Imej UMNO Makin Tercalar - TVA

Tindakan UMNO memperlekehkan calon Pas, Fauzi Abdullah yang merupakan seorang peniaga ikan akhir memakan diri apabila Persatuan Pemborong dan Penjual Ikan Kelantan mengadakan demonstari mengutuk UMNO.

Peniaga ikan dari seluruh Kelantan berhimpun hari ini menyatakan solidarity kepada Menteri Besar Nik Abdul Aziz Nik Mat, dan menyifatkan tindakan UMNO itu sebagai ’menggali lubang sendiri’.

“Perkataan ini boleh terguris hati dan perasan penjual ikan seluruh Malaysia khususnya Kelantan sendiri sehingga wakil dari Kedah bersama buat bantahan.

“Sebagai ahli politik, perkara itu tambahan bebaban UMNO yang sudah ada lubang, dan korek dalam lagi lubang untuk buruk imej pandangan masyarakat.

”Dalam Islam semua kerja hahal mulia tidak kira penjual ikan ,penoreh getah, asal hahal ia mulia. Sebaliknya usaha dari rasuah kerja hina, haram bawak maksiat. Saya bersimpati dengan calon Manik Urai, usahawan perlu disanjung kerana kerja halal, wajib kita sokong dan senaraikan sebagai usahawan mulia, berdikari dan jati diri,” katanya pada sidang media selepas meghadir demonstrasi peraih ikan.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata, Pas akan mengadakan forum penerangan mengenai isu royalti minyak yang dinafikan Umno-BN kepada rakyat Kelantan.

”Beri kesedaran kepada rakyat bahawa petrol di Kelantan memang wujud. Alasan pusat bahawa klantan tidak dapat petrol sebab kawasan bertindih. Peliknya kawsan bertindih tapi dia makan seorang tidak boleh beri pada Kelantan. Kalau bertindih tidak perlu makan la..mintak lah bank negara ke bank antarabangsa.

”Tapi kawasan JDA dikatakan bertindih tidak boleh Kelantan, pusat makan. Mu makan aku tak boleh, barang aku punya. Tidak logik, kena ada forum atau wacana untuk terangkan dan tambah kesedaran rakyat terhadap negara,” katanya.

TVA

No comments: