Aktiviti

Akan Dikemaskini dari Semasa ke Semasa...

Wednesday, July 8, 2009

Keadilan Akan Bantu Kemenangan PAS - TVA

Naib Presiden KEADILAN, Azmin Ali berkata parti itu telah diberikan tanggungjawab untuk menumpukan jenteranya di tiga daerah mengundi dalam kawasan DUN Manek Urai bagi memastikan kemenangan PAS dalam pilihanraya kecil itu.

"Kita akan membantu untuk memastikan pengundi Manek Urai yang menetap di luar daerah termasuk di Kuala Lumpur yang berjumlah hampir 1,700 orang pulang mengundi. Kita akan cuba hubungi seramai yang mungkin untuk mengundi pada 14 Julai nanti," katanya.

Menurutnya, selain isu di peringkat negeri yang memerlukan kepimpinan telus dan bertanggungjawab, di peringkat nasional seperti isu royalti minyak di Kelantan yang telah berlarutan sejak sekian lama.

"Di manakah komitmen Perdana Menteri tentang soal 1Malaysia apabila Pakatan Rakyat (PR) berjaya membongkar penyelewengan di mana royalti minyak untuk rakyat Kelantan tidak pernah dibayar. Sekiranya royalti ini dibayar sudah tentulah Kelantan akan jauh lebih maju dan boleh dibangunkan," katanya.

Justeru itu katanya, PR akan memberikan kesedaran kepada rakyat di Manek Urai bukan sekadar mengekalkan kemenangan tetapi memberi isyarat yang jelas kepada kerajaan dan menuntut kerajaan menunaikan janji sepertimana yang dilaungkan melalui konsep 1Malaysia dan pembaharuan yang ingin dilakukan.

TVA

No comments: